Friday, May 24, 2013

Amalan minum air panas

Perkongsian ilmu daripada insan yang prihatin. Terima kasih kepada yang menghantar emel kepada saya.

Baca dan kongsilah bersama teman dan kenalan anda.

Serangan jantung dan amalan meminum air panas.

Artikel ini berguna untuk semua, bukan saja mengenai amalan meminum air panas tetapi juga mengenai SERANGAN JANTUNG.

Secara logik mungkin ada kebenarannya. Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan atau selepasnya, bukan minuman berAIS.

Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan meminum air panas sewaktu menikmati hidangan. Kita tidak kehilangan apa-apa, malah akan mendapat faedah daripada amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum berAIS, artikel ini sesuai untuk dibaca.

Sememangnya sedap minum air berAIS semasa atau selepas makan. Walau bagaimanapun ais akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ini akan memperlahankan proses penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran darah dan lama-kelamaan akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai penyakit. Jalan terbaik adalah meminum sup panas, air panas atau air suam selepas makan.

NOTA PENTING TENTANG SERANGAN JANTUNG.

Anda patut tahu bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa di sebelah tangan kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada. Anda mungkin tidak mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh-peluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap sakit jantung tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup.
 

2 comments:

  1. Assalamualaikum ibu nuril..

    Mcm mana ye untuk saya berhubung dengan ibu nuril.
    Boleh ke ibu berikan emel atau fb ibu.

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumussalam.
    Ni fb ibu https://www.facebook.com/nuril.anwar.589

    ReplyDelete